انواع لوگو شخصی و شرکتی

انواع لوگو شخصی و شرکتی

انواع لوگو شخصی و شرکتی

انواع لوگو شخصی و شرکتی

چگونه برای طراحی لوگو ایده بگیریم؟

   معرف یک برند لوگوی آن است که امروزه از حالت تکراری و قدیمی خارج شده و روز به روز در حال پیشرفت است. در دنیای امروزی که رقابت بالایی بین کسب و کارها وجود دارد، عناصر تبلیغاتی مانند لوگو بسیار موثر هستند. در ادامه به نحوه ایده گرفتن برای طراحی لوگو می پردازیم.

چند گام موثر برای ایده پردازی طراحی لوگو

لوگو در یک تجارت بسیار مهم است و طراحی آن باید بسیار خلاقانه و جذاب باشد. در ادامه با چهار مرحله ایده پردازی طراحی لوگو آشنا می شویم.

 بیان ایده

برای داشتن یک لوگوی جذاب ، هر ایده ای که به ذهنتان می رسد را بیان کنید و آنها را به خاطر بسپارید.

شروع به نوشتن کنید

ایده هایی که در ذهن دارید را روی کاغذ بیاورید و هر ایده را چه خوب و چه بد بنویسید. حتی بدترین ایده های ممکن می تواند به شما در طراحی یک لوگوی خوب کمک کند، بنابراین بدون قضاوت در مورد کیفیت ایده یادداشت برداری کنید.

ایده گرفتن از هر چیزی که ممکن است

برای طراحی لوگوی خود و استفاده از طرح آن می توانید از هر وسیله یا شکلی ایده بگیرید. مانند حیوانات یا میوه ها یا اشیاء و...

فرصت دادن به ایده های خود

پس از فهرست کردن ایده های خود، سعی کنید مدتی به سراغ آنها نروید، آنچه بعد از این اتفاق می افتد شما را شگفت زده خواهد کرد.

ویژگی های یک لوگوی جذاب

اگر می خواهید لوگوی جذابی داشته باشید باید همه جوانب را در نظر بگیرید و آن را به خوبی روی طرح خود پیاده کنید، نتیجه بدون شک بی نظیر است. در ادامه چند ویژگی جذاب لوگو را به شما معرفی می کنیم.

1- ساده:

لوگوهایی که طراحی ساده ای دارند در نگاه اول شناخته می شوند و مردم آن ها را بهتر به یاد می آورند و محتوا و برند آن را درک می کنند.

2- مقیاس پذیر:

لوگوی طراحی شده باید زیبا و ساده باشد تا در مواقع لزوم بتوان ابعاد آن را کم یا زیاد کرد.

3- موثر:

برای اینکه توجه بیننده را به خود جلب کنید، باید یک لوگوی به یاد ماندنی طراحی کنید تا تاثیر مثبتی داشته باشد.

4- مرتبط:

لوگویی که طراحی می کنید باید با کسب و کار و حرفه شما مرتبط باشد و مفهوم شما را به بیننده منتقل کند.

چگونه یک لوگوی خوب طراحی کنیم؟

برای طراحی یک لوگوی خوب فقط دانستن ابزار کافی نیست و باید یک سری مهارت ها را یاد بگیرید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

1- برندسازی:

لوگو تصویری برای معرفی برند شماست و در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد، پس سعی کنید برندی را که قصد دارید برای آن لوگو طراحی کنید به خوبی شناسایی کنید. همچنین، لوگو باید مستقیماً به تجارت و برند تعیین شده اشاره داشته باشد.

2- رنگ شناسی:

یکی از اصول مهم طراحی لوگو علم رنگ است. ابتدا باید شخصیت برند را مشخص کنید و سپس از رنگ هایی استفاده کنید که با آن برند مطابقت دارند. به عنوان مثال، اگرچه رنگ های روشن توجه را به خود جلب می کنند، اما می توانند بی ادب به نظر برسند. هر رنگ معنای خاصی دارد که در ادامه با معنی آنها آشنا می شویم.

ü      قرمز: پر انرژی و خیره کننده

ü      نارنجی: خلاق

ü      زرد: آفتابی

ü      سبز: رشد و ارگانیک

ü      آبی: حرفه ای، طبی، آرام و قابل اعتماد

ü      بنفش: معنوی و عاقل

ü      مشکی: قابل اعتماد و قدرتمند

ü      سفید: ساده، تمیز و خالص

ü      صورتی: بامزه و طناز

ü      قهوه ای: تاریخی و ثابت

به خاطر سپردن موفقیت فوری

هیچ لوگویی در مدت زمان کوتاهی محبوبیت پیدا نکرده است، حتی برندهای معروفی مانند نایک، اپل(طراحی لوگو با آیفون) و ... در طول زمان محبوبیت خود را حفظ کرده اند. پس به یاد داشته باشید، حتی اگر یک لوگوی زیبا طراحی کنید، باز هم باید منتظر ماندگاری آن باشید.

 طراحی منحصر به فرد

برندهای زیادی در دنیا وجود دارد و هر کدام از آن برندها لوگوی مخصوص به خود را طراحی کرده اند. بنابراین سعی کنید به جای کپی کردن لوگوهای دیگران از لوگوهای قدیمی، ایده های منحصر به فرد خود را ارائه دهید و یک لوگوی جدید ایجاد کنید.

 الهام گرفتن از رقبا

با توجه به نوع کسب و کار خود، ببینید چه شرکتی در بازار بسیار موفق است و سپس لوگوی آن را تحلیل کنید و با توجه به آن لوگوی خود را طراحی کنید، اما مراقب باشید آن را کپی نکنید و فقط از آن الهام بگیرید.

نکات مهم طراحی لوگو

برای داشتن یک لوگوی خاطره انگیز بهتر است به چند نکته توجه کنید. در زیر نکات مهمی وجود دارد که می توان از آنها برای داشتن یک لوگوی جذاب استفاده کرد:

ü      رقبای خود را پیدا کنید و در مورد آنها تحقیق کنید.

ü      مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و نیازهای آنها را تحلیل کنید.

ü      لوگوهای مشابه برای کسب و کار خود را بررسی کنید.

ü      برندسازی خود را انجام دهید.

ü      از مونتاژ تصاویر کمک بگیرید و از آن استفاده کنید.

ü      پالت رنگی را انتخاب کنید که مناسب کسب و کار شما باشد.

ü      اگر لوگوی قدیمی دارید، برای بهبود آن قدم بردارید.

ü      لوگوی شما باید ساده اما مفهومی باشد.

ü      به تناسب طرح در همه ابعاد توجه کنید.

ü      طراحی باید برای مخاطب هدف قابل درک باشد.

ü      در طراحی انعطاف پذیر و محتاط باشید.

ü      لوگوی طراحی شده باید مطابق با کسب و کار شما باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد