کیا موتورز یک شرکت خودروسازی کره ای است که به عنوان یکی از شرکت های تابعه گروه موتور هیوندای، که بزرگترین سهامدار آن است، فعالیت می کند. کیا موتورز قدیمی ترین خودروساز در کره جنوبی است. کیا در سال 2013 با تولید 2.75 میلیون دستگاه خودرو به عنوان دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد.
کیا کمی جوانتر از سایر غول های خودروسازی جهان است. اما جوان بودن به معنای کیفیت و عدم تجربه این شرکت دوست داشتنی نیست. همانطور که می دانید محصولات این شرکت در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد.شاید برای شما جالب باشد که بدانید کیا به معنای "از شرق آمده" است که به شرق آسیا اشاره دارد.
اگر به دنبال سایت طراحی لوگو آنلاین هستید، روی لینک بزنید.
برند محبوب و آسیایی ما در دسامبر 1944 به عنوان یک شرکت تولید کننده لوله های فولادی و قطعات دوچرخه تاسیس شد. اولین دوچرخه داخلی کره ای به نام Samchully در سال 1951 و کمتر از 10 سال بعد تولید شد. در سال 1952، این شرکت که در ابتدا با نام Kyungsung Precision شناخته می شد، نام خود را به صنایع کیا تغییر داد. پس از تغییر نام، این تجارت شروع به تولید موتورسیکلت های کوچک تحت لیسانس شرکت ژاپنی هوندا (هوندا)، کامیون با لیسانس برند مزدا (مزدا) و تولید خودرو کرد. این برند 75 ساله تا سال 1973 کارخانه اختصاصی برای تولید خودرو نداشت و اولین کارخانه رسمی در همان سال افتتاح شد.
در سال 1997 که آسیا دچار بحران مالی شد این شرکت تا مرز ورشکستگی پیش رفت اما پس از یک سال با کمک هیوندای از این وضعیت نجات یافت. دو شرکت قراردادی امضا کردند که بر اساس آن هیوندای مالک 51 درصد سهام کیا شد. در حال حاضر هیوندای صاحب یک سوم کیا است. کیا همچنین دارای 22 زیر مجموعه از برند هیوندای است. از سال 2005، تمرکز اصلی این برند کره ای بر روی بازار پر جنب و جوش اروپا بوده است، بنابراین رقیب سرسختی برای سایر غول های خودروسازی در این بازار است. این تمرکز جدی منجر به استخدام یک طراح با استعداد به نام پیتر شرایر و انتصاب وی به عنوان سرپرست تیم طراحی شد. آقای شرایر یک جلوپنجره کاملاً جدید برای این برند طراحی کرد که به «دماغ ببر» معروف است.
نام این شرکت ابتدا کیونگ سانگ بود که در سال 1952 به کیا تغییر نام داد. نام کیا ترکیبی از کره ای و چینی است. (کی به معنای برخاستن و A به معنی آسیا) در واقع می توان گفت کیا به معنای برخاستن از آسیا است. لوگوی کیا موتورز در طول سال ها تغییرات زیادی را تجربه کرده است.
اما لوگوی معروف کیا که تا سال 2021 مورد استفاده قرار می گرفت، در واقع جزو بهترین لوگوها در هیچ طبقه بندی نبود. بر خلاف خودروهای این شرکت که در همه ابعاد حرفی برای گفتن دارند; به نظر می رسد برای طراحی لوگوی معروف کیا موتورز هیچ وقت و هزینه ای صرف نشده و با ساده ترین امکانات آن را طراحی کرده اند. لوگوی این شرکت در سال 2021 تغییر کرد.
در سال 2021، کیا موتورز از لوگو و شعار جدید خود رونمایی کرد. در لوگوی جدید کیا، سه حرف K، I و A به هم متصل شده اند و کیا می گوید ارتباط بین حروف نشان دهنده تعهد شرکت به ارائه لحظات الهام بخش است. همچنین تقارن لوگوی کیا اعتماد به نفس را در ذهن تداعی می کند. این لوگو در نگاه اول شکلی صعودی دارد و به گفته کیا، این فرم خاص حکایت از جاه طلبی های صعودی کیا موتورز و محصولاتی دارد که این شرکت به مشتریان خود ارائه می دهد.
کیا نیز با رونمایی از لوگوی جدید خود شعار برند خود را تغییر داده است. در حالی که "قدرت غافلگیری" شعار کیا موتورز بود، این شرکت با شعار "جنبش الهام بخش" به کار خود ادامه خواهد داد.
حرف S ابتدای کلمه Shift است و این شرکت قصد دارد محصولاتی پویاتر، شیک و پیشرفته تر تولید کند. هو سانگ سونگ، مدیرعامل فعلی کیا موتورز، تمایل زیادی به خودروهای برقی دارد و طبق گزارش ها، کیا تا پایان سال 2025 حداقل 11 خودروی برقی را روانه بازار خواهد کرد و به همین دلیل سرمایه گذاری سنگین 25 میلیارد دلاری را انجام خواهد داد.
لوگوی طراحی شده در شرکت خودروسازی کیا به گونه ای است که هویت اصلی آن را معرفی می کنید. همه سازندگان لوگوی این شرکت خودروسازی را با طراحی ساده مشکی و عبارت "KIA" می شناسند. تفاوت زیادی بین این لوگو و بیضی آبی فورد وجود ندارد. اما طراحی لوگوی کیا می تواند جذاب تر و زیباتر باشد.
این شرکت چندین بار لوگوی خود را تغییر داده است. آخرین تغییرات ایجاد شده در لوگوی کیا مربوط به رنگ آن بود. شرکت کیا لوگوی خود را تغییر داد تا جایگاه خود را در بین سایر شرکت های خودروسازی گسترش دهد. طراحان لوگوی این شرکت با ایجاد متن جدید و تغییرات اطراف لوگو سعی در زیباتر جلوه دادن آن داشتند.
برخی معتقدند که لوگوی KIA از اکتبر گرفته شده است که توسط این شرکت کره ای طراحی شده است.این شرکت قصد دارد با طراحی یک طراحی جذاب و هیجان انگیز بازار خود را ارتقا دهد. در دسامبر سال گذشته، کیا لوگوی جدید خود را ثبت کرد. برخی بر این باورند که لوگوی جدید شرکت خودروسازی کیا فقط برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی استفاده می شود، در حالی که اینطور نیست.
مدیر عامل شرکت کیا موتورز، هو سونگ سانگ، قول داده است تا سال 2025 حداقل 11 خودروی الکترونیکی تولید کند. برخی از آنها شامل کراس اوور Telluride، سدان K5، سلتوس، سورنتو هستند که در حال بازسازی هستند. هو سونگ سانگ طرح جدید لوگوی KIA را "طراحی S" می نامد. در این مراسم لوگوی جدید شرکت خودروسازی کیا با صدها موشک به آسمان پرتاب شد. شرکت کیا از این رویداد به عنوان "یک نمایش هنری هماهنگ هیجان انگیز" یاد می کند. این شرکت این مراسم را آغازی جدید برای برند خود می داند. نمایش هیجان انگیز مراسم آتش بازی آن را به رکورد گینس تبدیل کرد. پس از آن، رکورد «پرتاب همزمان راکت های آتش بازی بیشترین هواپیماهای بدون سرنشین» در اختیار شرکت خودروسازی کیا قرار گرفت.
هدایای تبلیغاتی سال نو چیست؟ اکثر مدیران کسب و کار به فکر یافتن بهترین و متفاوت ترین هدایا در پایان سال هستند. اما معمولا ایده های محدودی ارائه می کنند. گاهی این سردرگمی باعث می شود همان هدیه سال گذشته را تهیه کنند. اما در واقع خلاقیت در تهیه هدایای تبلیغاتی ارزان می تواند تاثیر مثبت و ویژه ای در پیشبرد استراتژی بازاریابی شرکت شما داشته باشد. همه ما با شنیدن سال نو و تهیه هدایا، کالاهای محدودی را در ذهن خود تصور می کنیم. زیرا همیشه به دریافت خودکار پلاستیکی یا تقویم جیبی یا تقویم رومیزی عادت کرده ایم و در بهترین حالت به عنوان هدیه تبلیغاتی می باشد. اما حقیقت این است که در انتخاب هدایای تبلیغاتی سال نو باید تا حد امکان خلاق باشیم. زیرا متفاوت بودن یکی از رازهای ماندگاری نام برند در ذهن مشتری است.
شرکت ها از خودکار یا دفترچه های فلزی یا پلاستیکی به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند. پاسخ این است که اولین و مهمترین نکته ای که در تهیه یک هدیه تبلیغاتی مناسب باید به آن توجه کرد، کاربردی بودن آن است. زیرا اگر هدیه تبلیغاتی ارائه شده کاربردی نباشد. شرکت ها نمی توانند از آن برای رسیدن به اهداف بازاریابی و تبلیغات خود استفاده کنند. اما حقیقت این است که امروزه خودکارها یا دفترهای تبلیغاتی چندان جذاب و کاربردی نیستند. زیرا برای اکثر افراد تکراری و خسته کننده شده اند و در بهترین حالت به صورت پیش نویس در اختیار دانش آموزان و دانشجویان خانواده قرار می گیرد. بنابراین بهتر است هدیه ای متفاوت و در عین حال کاربردی به عنوان هدیه تبلیغاتی برای شرکت خود تهیه کنید.
برای سفارش سررسید اختصاصی روی لینک کلیک کنید.
هدایای تبلیغاتی می تواند جا کلیدی، ساعت مچی یا رومیزی، کیف پول، خودکار، آینه جیبی و هر چیز دیگری باشد که بتواند بخشی از نیازهای مخاطبان شما را پاسخ دهد. در زیر نمونه هایی از هدایای تبلیغاتی کاربردی که در رنگ های مختلف تهیه شده اند را مشاهده می کنید. نکته قابل توجه در این زمینه بسته بندی مرتب و تمیز این هدایا در قالب جعبه های کوچک است. یکی از مواردی که باعث تاثیرگذاری بیشتر هدایای تبلیغاتی می شود، تهیه آن ها به صورت جداگانه برای خانم ها و آقایان است. زیرا ناخودآگاه بر افرادی که با این موهبت مواجه می شوند تاثیر روانی مثبت می گذارد. در واقع این شخصی سازی هدایای تبلیغاتی این تصور را به مخاطب القا می کند که شما به مشتریان خود اهمیت می دهید. بنابراین سعی کنید هدایای تبلیغاتی زنانه را فانتزی و شیک کنید. زیرا خانم ها عاشق هدایای فانتزی هستند. از طرفی انتخاب جاسوئیچی و خودکار یا به جای کارت تبلیغاتی برای آقایان یک انتخاب هوشمندانه است. این مجموعه از هدایای تبلیغاتی میتواند بسیار مؤثرتر از سایر هدایا باشد.
می توان گفت هیچ چیز به اندازه چیدمان میزهای هر بخش در سازمان های رسمی جالب به نظر نمی رسد. بنابراین هر مدیری می تواند با یک انتخاب هوشمندانه و خرید هدایای تبلیغاتی سال نو، دو هدف را با یک تیر بزند. یعنی انتخاب آلمانی که هم میز کارمندانش را مرتب کند و هم به اهداف تبلیغاتی سازمان برسد. ساخت لیوان های تبلیغاتی یکی از این گزینه هاست. زیرا همانطور که می دانید معمولا در سازمان های ما تقریبا همه کارمندان در طول روز چای می نوشند. اما در بسیاری از شرکت ها چای هر کارمند در لیوان مخصوص به خود که طرح و شکل متفاوتی دارد سرو می شود. اما تهیه لیوان های هم شکل با لوگوی شرکت در رنگ های مختلف می تواند انسجام بیشتری به میز کارمندان شما بدهد.
قبل از محبوبیت تلفن های همراه، معمولاً همه از ساعت مچی استفاده می کردند. استفاده می کرد اما امروزه بیشتر مردم معمولاً به جای ساعت مچی از ساعت تلفن همراه خود استفاده می کنند. اگرچه هیچ چیز نمی تواند جای پرستیژ یک ساعت مچی را بگیرد. مطمئناً هر کارمندی در طول ساعات کاری خود چندین بار ساعت را چک می کند. بنابراین ساعت می تواند انتخاب خوبی برای هدایای تبلیغاتی سال نو نیز باشد. این ساعت تبلیغاتی می تواند ساعت رومیزی، ساعت دیواری یا ساعت مچی باشد. تنها نکته مهمی که در زمینه ارائه ساعت به عنوان هدیه تبلیغاتی باید مورد توجه قرار گیرد. چاپ نکردن لوگوی شرکت بزرگ زیرا این کار باعث می شود احساس خوبی نسبت به برند شما نداشته باشند. از سوی دیگر، انتخاب یک میز یا ساعت دیواری شیک باعث میشود کارمندان آن را به عنوان هدیه تبلیغاتی سال نو به خانههای خود ببرند و در این مورد، قرار گرفتن در معرض برند شما چند برابر خواهد شد.
به عنوان شخصی که بیشترین هزینه را میکند. از ساعات روزانه او در مقابل لپ تاپ باید بگویم که هیچ چیز به اندازه دستگاه های الکترونیکی و دیجیتال توجه من را جلب نمی کند. بنابراین پیشنهاد می کنم در صورت امکان چنین تجهیزاتی را به عنوان هدایای تبلیغاتی سال نو برای کارکنان خود در نظر بگیرید. ماوس پد، ساب لپ تاپ، هارد اکسترنال، فلش مموری و حتی موس، هدفون، پاور بانک و ... هر کدام را می توان هدیه ای هیجان انگیز دانست. این دستگاه ها می توانند سفارشی شوند و لوگوی شرکت شما را حمل کنند. یا در جعبه های ویژه ای که برای شرکت شما طراحی شده است در دسترس مخاطبان خود باشید. با توجه به اینکه هدایای تبلیغاتی الکترونیکی همیشه جلوی چشم کارمندان شماست، به مرور زمان برای همیشه در ذهن آنها نقش می بندد. سایر مخاطبان و مشتریان شما نیز چنین احساسی نسبت به این هدایا خواهند داشت. بنابراین سعی کنید در تهیه هدایا تا حد امکان خلاق باشید. زیرا این هدایا یک سرمایه گذاری بلند مدت برای برند یا کسب و کار شما هستند.