انواع لوگو شخصی و شرکتی

انواع لوگو شخصی و شرکتی

انواع لوگو شخصی و شرکتی

انواع لوگو شخصی و شرکتی

نگاهی به تاریخچه لوگوی جگوار


جگوار امروز حضور گسترده ای در بازار خودرو دارد و معمولا از آن به عنوان قدرتمندترین، لوکس ترین و شناخته شده ترین برند دنیا یاد می شود. از زمان عرضه آن در بریتانیا در حدود 100 سال پیش، این برند مورد تحسین علاقه مندان به خودرو در سراسر جهان قرار گرفته است. این شرکت که قبل از تبدیل شدن به بخشی از گروه لندروور به عنوان بخشی از BMC و فورد فعالیت می کرد، در طول زمان برای ارائه خودروهای شگفت انگیزتر تکامل یافته است.

این شرکت که اکنون متعلق به تاتا موتورز است، چهره خود را در طول دهه ها به عنوان یک تولید کننده قدرتمند خودروهای لوکس و اسپرت ساخته است. شرکت جگوار در واقع در سال 1922 به عنوان شرکت Swallow Sidecar شروع به کار کرد و کارخانجات کناری موتور سیکلت را تولید کرد.

مدتی بعد، SS Cars شروع به تولید بدنه برای خودروهای سواری با نام تجاری Limited کرد. در طول سالها، این شرکت صاحبان مختلفی از جمله بریتیش موتور هولدینگ داشته است و در حال حاضر متعلق به لندرور است. در فوریه 2021، لندرور و جگوار اعلام کردند که تمام خودروهای تحت برند جگوار تا سال 2025 کاملاً الکتریکی خواهند بود.

امروزه نشان جگوار به عنوان "Leaper" شناخته می شود و دارای یک جگوار براق و پرش است. این نشان که فوراً روی کاپوت هر وسیله نقلیه ای قابل تشخیص است، تصویری زیبا و در عین حال شیک و ساده است که معمولاً به رنگ نقره ای روی خودروها است، اما در مواد بازاریابی در سایه های سیاه و سفید به اشتراک گذاشته می شود.

تاریخچه آرم جگوار

از جمله آرم ماشین های معروف که بسیار پرطرفدار است، آرم جگوار را میتوان نام برد. لوگوی ماشین جگوار یکی از انواع  بدن بلند و دندانهای برهنه یک گربه جگوار را نشان میدهد در زیر تصویر، جگوار گاهی اوقات علامت کلمه خود را که با حروف بزرگ و با فونت sans-serif نوشته میشود، درج میکند. نماد مربوطه به عنوان جگوار جهشی که امروز می شناسیم شروع نشد. اگر تا حد امکان از لوگوی قدیمی جگوار پیروی کنیم، میتوانیم ببینیم که این تصویر در طول سالها چگونه تکامل یافته است.

در سال 1992 شرکت Swallow Sidecar مسئول تولید محصولات موتور سیکلت سایدکار در بریتانیا بود. این همان تجارتی است که در نهایت تبدیل به جگوار می شود. این شرکت لوگویی داشت که نام آن را در داخل یک دایره آبی با طرحی قرمز نشان می داد. دایره همچنین دو مجموعه بال زرد طلایی داشت.

زمانی که جگوار برای اولین بار به عنوان یک شرکت خودروسازی در دهه 1930 ظهور کرد، لوگوی اولیه این شرکت تا حدی از شرکت Swallow Sidecar الهام گرفته شده بود. این لوگو یک شش ضلعی با بال و دم عقاب و نشانواره در وسط تصویر بود.

اولین تکرار از لوگوی جدید جگوار همانطور که امروزه اکثر مردم آن را می شناسند در سال 1945 معرفی شد. Leapfrog Jaguar که برای امسال تولید شد بسیار شبیه به آنچه امروز می شناسیم است. طرح حیوان سیاه بود و زیر آن کلمه جگوار با تمام حروف بزرگ نوشته شده بود یک تفاوت مهم بین لوگوی امروزی جگوار و لوگوی ما در دهه 1940 این است که علامت کلمه سایه عمیق سبز تیره بود، رنگی که اغلب با ثروت همراه است.

این نسخه از لوگوی جهشی جگوار در طول سالها تغییر چندانی نکرد زیرا طراحان از طرحهای سادهتری با منحنیهای صاف و زوایای کم استفاده کردند. علامت کلمه نیز با حروف کمی نازکتر سیاه شد. دوره کوتاهی در تاریخ لوگوی جگوار وجود داشت که بیشتر رنگها تغییر کردند و تیم در نظر گرفت از شکل سر جگوار در یک دایره قرمز استفاده کند.

طراحی مجدد لوگوی جگوار در سال 2001 هویت بصری برند را به رنگ مشکی روی سفید ساده کرد. عناصر مختلف این نشان اصلاح و مدرن شد و گربه جهشی ظاهری حرفه ای تر و تمیزتر به دست آورد. لوگوی فعلی جگوار اکنون به شکل سه بعدی از یک جگوار در حال جهش به رنگ خاکستری نقره ای است. علامت کلمه پررنگ و مطمئن زیر حیوان کمی گسترده تر از نوع اصلی است. به طور کلی، نشان نقره ای جیمز به زیبایی براق و براق به نظر می رسد.

سبک طراحی لوگو

لوگوی جگوار به سبک یک لوگوی ترکیبی طراحی شده است، یعنی ترکیبی از یک آرم تصویر و یک لوگوتایپ که به عنوان رایج ترین نوع لوگو و بهترین فرمت لوگو از نظر طراحی در نظر گرفته می شود.

چرا جگوار لوگوی خود را تغییر داد؟

طراحی مجدد لوگوی جگوار در سال 2012 فقط به دلایل زیبایی شناسی نبود. پیش از این، این برند از مجسمه بزرگی از یک گربه وحشی در حال جهش روی کاپوت خودرو استفاده می کرد، اما ادعا می شد که این مجسمه برای عابران پیاده ایمن نیست، بنابراین شرکت آن را حذف کرد و نسخه ساده تر و مینیمال تر جایگزین کرد. .

لوگوی جگوار نشان دهنده چیست؟

معمولاً خودروسازان از حیوانات در لوگوی خود استفاده می کنند اغلب، این حیوانات برای سرعت انتخاب می شوند، مانند اسب موستانگ، یا برای ارتباط آنها با ایده های آزادی، مانند بال های یک پرنده.

لوگوی شیک و فوراً قابل تشخیص جگوار یک جگوار وحشی گربه جهشی را به تصویر میکشد که با فلز نقرهای سه بعدی اجرا شده است. گربه به سمت چپ، بالای علامت کلمه بزرگ شده، در همان پالت فلزی و بافت حرکت می کند. نماد جگوار نشان دهنده قدرت، سرعت و لطف است. به گفته این برند، حیوانات نشان دهنده عملکرد، جاه طلبی و قدرت هستند. جگوار دارای یک برآمدگی خروپف بر روی صورت خود است که برای نشان دادن سرزندگی این موجود طراحی شده است. تصمیم برای پرش حیوان به جلو ظاهراً برای تداعی سرعت و عملکرد وسیله نقلیه جگوار گرفته شده است که با دقت جگوار کار می کند.

رنگهای آرم جگوار

ترکیب رنگ لوگو جگوار بر پایه نقرهای گرادیان ساخته شده است، با روکش مات که بسیار ساده و ظریف به نظر میرسد و ظرافت خاصی به نشان فلزی میافزاید و آن را از رقبا متمایز میکند. علامت های کلمه با نماد جگوار نیز اغلب به رنگ نقره ای ظاهر می شوند. مواردی وجود دارد که ممکن است آرم جگوار به صورت سیاه و سفید چاپ شود، اما در بیشتر موارد تصاویر نقره ای و متالیک رایج ترین هستند.

نوع فونت لوگو جگوار

حروف استفاده شده برای این لوگو مختص این شرکت است، اما بسیاری از کارشناسان می گویند کتیبه های بزرگتر و زیبا از لوگوی اصلی جگوار با فونت سفارشی شیک sans-serif تنظیم شده است که بسیار مطمئن و پیچیده به نظر می رسد میراث شرکت و اصول اولیه آن است. رویکرد طراحی و تولید خودرو نزدیک ترین فونت های استفاده شده در طراحی این لوگو احتمالا Ordin Ordin و Sofachrome Book هستند، اما از خط A تغییر یافته اند.

 

انواع سبک طراحی لوگو برای گل


لوگوی گل یکی از جذاب ترین و محبوب ترین سبک طراحی لوگو که احساسات مثبتی را در مخاطب ایجاد می کند و معمولاً توسط گلخانه ها و گل فروشی ها استفاده می شود. لوگوی هر شغل باید با توجه به هدف و چشم انداز آن انتخاب شود تا مخاطب بتواند حوزه عملکردی برند مورد نظر را درک کرده و با آن ارتباط برقرار کند. سایر مشاغل مانند کافی شاپ ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی نیز از آرم گل به عنوان هویت بصری کسب و کار خود استفاده می کنند. برای طراحی لوگوی گل مانند سایر روش های طراحی لوگو می توانید از عناصر و عناصر بصری مختلف استفاده کنید تا در نهایت یک لوگوی روشن و ماندگار ایجاد کنید. بنابراین اگر قصد طراحی لوگو برای گل فروشی یا گلخانه را دارید، ابتدا باید با انواع سبک های لوگوی گل و نکات مربوط به طراحی آن ها آشنا شوید تا بتوانید لوگوی گل خود را به صورت حرفه ای طراحی کنید. به همین دلیل، در ادامه این مقاله، آنچه را که باید در مورد اثرات روانی گل، طراحی لوگوی گل و انواع سبک های لوگوی گل بدانید، توضیح خواهم داد.

اثرات روانشناختی آرم گل بر بینندگان

دیدن طبیعت و مناظر طبیعی مانند کوه ها، دشت ها و دریاها و همچنین گل ها و گیاهان همیشه باعث ایجاد احساسات و عواطف مثبتی مانند آرامش، آرامش درونی، شادی، مثبت اندیشی، طراوت و شادی در انسان می شود. در این میان گل ها و گیاهان احساسات مثبت بیشتری را به انسان منتقل می کنند و نقش مهمی در بهبود خلق و خو و کاهش استرس دارند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای تامین انرژی مثبت گل و گیاه را در خانه یا محل کار خود قرار می دهند و به طور روزانه از آنها مراقبت می کنند تا انرژی منفی را از بین ببرند. البته تاثیر ترکیب رنگ برای لوگو در این مساله بی تاثیر نیست و باید در هنگام طراحی لوگو برای گل حتما این موضوع را مدنظر بگیریم.

به طور کلی همه انسان ها نسبت به گل ها و هر چیزی که مربوط به گل و گیاه است واکنش مثبت نشان می دهند و به راحتی با آنها ارتباط برقرار می کنند. لوگوهای گلدار نیز از این قاعده مستثنی نیستند و افراد کمی هستند که با دیدن لوگوی گلی مانند گل رز یا آفتابگردان احساس خوبی ندارند. بنابراین انتخاب گل به عنوان نماد اصلی در لوگو انتخابی هوشمندانه و کم خطر است که در ترکیب با سایر عناصر بصری به راحتی می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. استفاده از گل برای لوگوی گل فروشی یا گلخانه بهترین گزینه ممکن است که علاوه بر ایجاد احساسات و عواطف مثبت بهترین نماد برای معرفی کسب و کار شما به مخاطبان محسوب می شود. به زبان ساده، می توانید با طراحی لوگوی گل برای کسب و کار گل فروشی خود، دو پرنده را با یک سنگ بکشید. این بدان معناست که شما احساسات مثبت را به مخاطب منتقل می کنید و آنها را با حوزه کاری خود آشنا می کنید.

البته سایر مشاغل مانند کافی شاپ ها، آتلیه های عکاسی، سالن های زیبایی یا فروشگاه های لوازم آرایشی نیز می توانند از انواع گل و گیاه برای طراحی لوگوی تجاری خود استفاده کنند. بنابراین لوگوی گل تنها به گلخانه ها و گل فروشی ها محدود نمی شود و سایر کسب و کارها نیز می توانند از این نماد در طراحی لوگوی خود استفاده کنند تا تصویر ذهنی مثبتی برای بینندگان ایجاد کنند.

انواع سبک آرم گل

سبک های مختلفی برای طراحی لوگوی گل وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد برای کسب و کار خود استفاده کنید. شاید فکر کنید که طرح های لوگوی گلدار به طرح های گل ساده مانند گل رز محدود می شود و توانایی طراحی در سبک های مختلف هنری را ندارند. در صورتی که اینطور نیست و لوگوهای گل مانند سایر روش های طراحی لوگو را می توان به سبک های مختلف هنری طراحی کرد و می توانید آن را به شکلی جذاب طراحی کنید. رایج ترین انواع سبک های لوگوی گل عبارتند از:

لوگوی گل انتزاعی

لوگو انتزاعی برای گل یکی از متداولترین روشهای طراحی لوگو و البته تمام سبکهای لوگو هستند که با استفاده از خطوط، اشکال هندسی و عناصر بصری معنادار طراحی میشوند. لوگوی گل انتزاعی اگرچه ساده است اما جذابیت بصری زیادی دارد که در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب می کند و حس کنجکاوی را در آنها ایجاد می کند.

لوگوی مینیمال گل

لوگوی مینیمال گل یکی دیگر از سبک های طراحی لوگو گل می باشد که ساده ترین نوع طراحی لوگو محسوب می شود و استفاده از عناصر بصری بسیار محدود است. یعنی معمولا برای طراحی لوگوی گل مینیمال از عناصر فانتزی استفاده نمی شود و فقط یک طرح گل ساده کفایت می کند. لوگوی گل مینیمالیستی فضای خالی زیادی دارد و مخاطب در نگاه اول می تواند مفهوم اصلی آن را درک کند و به راحتی با لوگوی مربوطه ارتباط برقرار کند.

لوگوی گل مدرن

لوگوی گل مدرن یکی دیگر از سبک های رایج برای طراحی لوگو گل است که بدون محدودیت در استفاده از عناصر طراحی و از طرح اصلی (گل)، تایپوگرافی، تصاویر مختلف و یا ترکیبی از این سه عنصر بصری شکل می گیرد. در طراحی لوگوی گل مدرن، هیچ محدودیتی در انتخاب و استفاده از عناصر طراحی بصری ندارید و می توانید آزادانه از آنها برای طراحی لوگوی گل کسب و کار خود استفاده کنید.

مهم نیست از چه سبکی برای طراحی لوگوی گل کسب و کار خود استفاده می کنید، مهم این است که لوگوی خود را به شکلی جذاب و خاص طراحی کنید تا در ذهن مخاطب ثابت بماند. در کنار انتخاب سبک طراحی لوگوی گل، باید به چند نکته در طراحی آن توجه کرد تا بتوانید لوگویی به یاد ماندنی و تاثیرگذار طراحی کنید.