مد، همان چیزی که هست، می آید و می رود - به ما عبارت "در مد بودن" را می دهد.
ایده گرایشها یا سبکهایی که فقط برای مدت کوتاهی قبل از تاریخ دار شدن دوام میآورند، در دنیای
طراحی لوگو کاملاً ناسازگار است.
لوگوهای مد موفق معمولاً آنهایی هستند که نمادین، ساده و کلاسیک هستند - آنها می توانند با هر
گرایشی سازگار شوند و در عین حال به پایه طراحی ساخته شده خود وفادار بمانند.
از قضا، برخی از بهترین لوگوهای مد، آرم اصلی لباس خود را در طول دهه ها حفظ کرده اند و کیفیت
نماد را نشان می دهند.
در ادامه لوگوی برندهای معروف پوشاک و طرح های لوگوی مد در تمام دوران را شرح خواهم داد.
1 – طراحی لوگوی هلی هانسن
هلی هانسن یک کاپیتان نروژی بود که در سال 1877 شروع به تولید ژاکت های پوست روغنی، لباس
و برزنت های ساخته شده از کتانی آغشته به روغن بذر کتان کرد.
امروزه آنها برای تجهیزات ورزشی در فضای باز، تجهیزات ماهیگیری ضد آب و پوشاک برای جامعه
ورزش قایقرانی و برفی شناخته می شوند.
ترکیب خلاقانه طراحی لوگو مد HH در مورب تقسیم می شود تا علامتی منحصر به فرد و به یاد ماندنی برای برند ارائه دهد.
لوگوتایپ که در Helvetica Bold تنظیم شده است، تعادل را با جسارت نشان می دهد که اغلب
در قرمز و سفید مرتبط با سوئیس تنظیم می شود.
2 – طراحی لوگوی هوگو باس
Hugo Boss AG یکی از محبوب ترین و فوراً شناخته شده ترین لوگوهای برند مد در جهان است
که در سال 1924 توسط طراح مد افسانه ای هوگو فردیناند باس تاسیس شد.
لوگو تایپ فوق العاده ساده است و با حروف سفارشی Univers تنظیم شده است، سیاه و سفید.
این نشان دهنده یکپارچگی، ظرافت و برتری در تفسیر برند است.
3 – برند مد Ray-Ban
Ray-Ban یک برند عینک آفتابی و عینک است که در سال 1937 توسط شرکت آمریکایی
Bausch & Lomb تاسیس شد.
لوگو تایپ سفارشی و خط شکسته آنها برندی را نشان می دهد که معمولی، خوش بین و کمی
آرام است، حتی اگر محصولات دقیق و لوکس باشند.
4 – طراحی لوگوی الکساندر مک کوئین
الکساندر مک کوئین یک برند مد لوکس بریتانیایی است که توسط طراح الکساندر مک کوئین در سال 1992 تاسیس شد.
طراحی لوگوی فریبنده ساده در Times New Roman تنظیم شده است که به دلیل خوانایی
و سبک رسمی خود شناخته شده است.
قرار دادن "c" در "Q" ایده پتانسیل "دانه مانند" را برای تبدیل شدن به یک برند مد مشهور
بین المللی که امروز است، نشان می دهد.
5- طراحی لوگوتایپ بولگاری
بلغارستان یک برند ایتالیایی جواهرات و کالاهای لوکس است که چندین خط تولید از جمله
جواهرات، ساعت، عطر، لوازم جانبی و هتل ها را تولید و به بازار عرضه می کند.
علامت تجاری معمولاً با الفبای لاتین کلاسیک BVLGARI نوشته می شود و از نام خانوادگی
بنیانگذار یونانی شرکت، Sotirios Bulgaris گرفته شده است.
من نتوانستم حروف مورد استفاده در لوگوی برند Bulgari را پیدا کنم، که در واقع ممکن است
سفارشی باشد، اما نوع نزدیک "Times Small Text" توسط Monotype است.
6 – لوگوی مد Hollister
Hollister یک برند سبک زندگی آمریکایی است که متعلق به شرکت Abercrombie & Fitch است.
این مفهوم در ابتدا برای جذب مشتریان 14 تا 18 ساله طراحی شده بود، با قیمتی پایین تر
از برند اصلی از طریق تصویر الهام گرفته از SoCal و لباس های غیررسمی.
از نظر مفهومی، برند مد Hollister بر اساس شخصیتی خیالی به نام John M. Hollister است
، پسری که روزهای خود را با موج سواری و تفریح در ساحل می گذراند.
وقتی بزرگتر شد، مغازه ای را در کالیفرنیا باز کرد و نام آن را به نام خودش گذاشت. این داستان
ساختگی باعث ایجاد علاقه در بین مردم می شود و آن را از رقبا کنار می گذارد.
۷ – برندینگ مد شانل
Chanel یک خانه مد فرانسوی معروف است که به دلیل "مدل لباس بالا"، پوشاک آماده و
لوازم جانبی مد شناخته شده است.
این در ابتدا توسط یک پاریسی به نام کوکو شانل تأسیس شد که در واقع خود لوگو را در
سال 1925 طراحی کرد.
متشکل از دو حرف آینه ای به هم پیوسته "C" به یکی از نمادین ترین لوگوها در صنعت مد تبدیل شده است.
یک داستان تکراری نشان می دهد که لوگوی شانل از لوگوی Château de Cremat الهام
گرفته شده است. یک جفت C در هم تنیده
8- طراحی لوگو نایک
نایک یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی، توسعه، تولید و بازاریابی و فروش
جهانی کفش، پوشاک، تجهیزات، لوازم جانبی و خدمات فعالیت دارد.
نایک "Swoosh" یک علامت تجاری شرکتی است که در سال 1971 توسط کارولین دیویدسون
ایجاد شد، زمانی که او دانشجوی طراحی گرافیک در دانشگاه ایالتی پورتلند بود.
مدیران شرکت علامتی را که اکنون در سطح جهانی با نام Swoosh شناخته می شود انتخاب
کردند و برای خدماتش 35 دلار (206 دلار در سال 2015) به او پرداخت کردند.
9 – برندینگ سوپردری
SuperGroup یک شرکت پوشاک بین المللی بریتانیایی و صاحب برچسب Superdry است.
محصولات Superdry ترکیبی از استایل قدیمی Americana با گرافیک الهام گرفته از ژاپنی است.
[شخصیتهای ژاپنی] «کیوکودو کانسو (شیناسای)» را میخواندند که تقریباً بهعنوان «حداکثر
خشک» ترجمه میشود و به دنبال آن شکل ضروری «انجام» که بهطور عجیبی در پرانتز قرار می
گیرد. ظاهراً این تلاش بدی برای ترجمه «Do Superdry» به ژاپنی است - احتمالاً با کمک
یک فرهنگ لغت به جای کسی که به این زبان آشنایی دارد، به دست آمده است.
10 – طراحی لوگوی کلاسیک Levi’s
Levi Strauss & Co یک شرکت پوشاک آمریکایی مشهور در جهان است.
این شرکت که در سال 1853 توسط Levi Strauss تأسیس شد، بیشتر به دلیل برند شلوار
جین Levi’s شناخته شده است.
در حالی که شلوار جین در سال 1873 به ثبت رسید، 63 سال طول کشید تا طراحی لوگوی
Levi's ساخته شود.
برند مد مورد علاقه شما یا طراحی لوگوی لباس چیست؟ آیا صرفاً برای طراحی لوگو لباس می خرید؟
منبع: https://inkbotdesign.com/top-10-fashion-logos/