لوگوی این برند برای اولین بار در سال 1896 توسط پسر لویی ویتون، ژرژ ویتون، برای جلوگیری از جعل مجموعه جدید خود در چمدان های بزرگ استفاده شد. در طول بیش از 120 سال، LV توانست بر روی کیف های Louis Vuitton ظاهر شود و این برند را معروف کند. این برند در رنگ های مشکی، طلایی، رنگین کمانی، گرافیتی و سه بعدی در حال شکل گیری است.
لوگوی CC که در سال 1925 برای برند کوکو شانل طراحی شد، یکی از شناخته شده ترین لوگوها در بین برندهای دیگر است. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که این لوگو واقعا از کجا آمده است؟
برخی می گویند منبع الهام این طراح برای لوگوی برندش، تاکستانی در جنوب فرانسه است که مدتی در آن اقامت داشته است. در حالی که دیگران بر این باورند که این طرح از یک پنجره شیشه ای رنگی در کلیسای اوبازین، جایی که کوکو بخشی از دوران کودکی خود را در یتیم خانه گذرانده است، نشات گرفته است، برخی دیگر می گویند که این طرح ترکیبی از حرف اول نام او است و کپل معشوقه او است و شریک تجاری یا شاید ترکیبی از همه این تئوری ها یا اصلاً هیچ! . این یک راز حل نشده باقی می ماند و جذابیت بیشتری به شنل می بخشد.
لوگوی برند Yves Saint Laurent با حروف YSL شکل گرفته است که قدرت را به صورت عمودی نشان می دهد. این شکل برای اولین بار در سال 1961 ایجاد شد، اما در سال 2000 به طور کامل به علامت تجاری این برند تبدیل شد. استفانو پیلاتی، مدیر خلاق آن زمان، سوپرمدل هایی مانند کلودیا شیفر را به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی در کنار این لوگو قرار داد. امروزه حالت عمودی YSL برای مجموعه های اوت کوتوغ این برند استفاده می شود. در حالی که در لباس اصطلاحاready to wear از نمونه ساده با حروف بزرگ سنت لوران استفاده می شود.
مدت کوتاهی پس از تاسیس این برند در سال 1921، حروف اول Guccio Gucci به لوگوی این خانه مد تبدیل شد. برخی بر این باورند که پسر بزرگ گوچیو آلدو درخواست کرده است که از این به عنوان آرم تجاری استفاده شود.
همانطور که در مورد اکثر لوگوهای برندهای مد لوکس وجود دارد، GG تا زمانی که پسر آلدو، پائولو گوچی، لوگو را روی کیف ها و کفش ها قرار نداد تا از کپی برداری جلوگیری کند، ظاهری قوی نداشت. و باعث شد که به نمادی شناخته شده تبدیل شود.
در اواخر دهه 1970، جیانی ورساچه از ظاهر هیولایی و نگاه مرگ آور اسطوره یونانی مدوزا الهام گرفت. به گفته دوناتلا ورساچه، خواهر جیانی و رئیس فعلی این برند، "وقتی از جیانی پرسیدم که چرا سر مدوزا را انتخاب کردی، او به من گفت که فکر می کند هرکسی که عاشق مدوزا شود نمی تواند از آن فرار کند." حالا این صحبت ها به شعار این برند تبدیل شده است.
این نماد جسورانه چنین اسطوره مرگباری از لوگوی برند فراتر رفت و به دنیای شخصی ورساچه راه یافت و به عنصری معروف برای طراحی های ورساچه در سراسر جهان تبدیل شد.
در سال 1978، زمانی که میوچیا پرادا، کوچکترین نوه بنیانگذار مارو، ماریو پرادا مسئولیت را بر عهده گرفت، لوگوی برند را به روز کرد و آن را روی یک قطعه فلز حک کرد. او از قطعات فلزی که روی کیف های بزرگ پدربزرگش بود الهام گرفت و باعث شد پرادا بر روی یک مثلث فلزی حک شود.
خانه مد فرانسوی Lanvin نزدیک به 130 سال است که هنوز در زمینه مد فعال است. خانم ژان لانوین که موسس این برند بود برای دخترش پیراهن های زیبایی می دوخت، این شروعی برای گسترش و شهرت این فرد بود. . لوگوی این برند از عکس ژان و دخترش مارگریت الهام گرفته شده است که نشان دهنده عشق مادر و فرزندی است و برای طرفداران این خانه مد نمادی قوی و غیرقابل انکار از احساسات خانوادگی است.
زمانی که این برند در سال 1925 توسط ادواردو و آدل فندی تأسیس شد، تصویر یک سنجاب که روی شاخه ای ایستاده و مهره ای در دست دارد، لوگوی این برند شد. سنجاب به عنوان نماد یک برند لوکس و گران قیمت عجیب به نظر می رسید، اما در واقع برای خانواده فندی بسیار مهم بود. این لوگو برگرفته از نقاشی است که ادوارد به همسرش ادل داد زیرا همیشه به او می گفت که مثل یک سنجاب پرمشغله است.
اما یک داستان غنی همیشه یک لوگوی عالی نمی سازد، بنابراین در سال 1965، زمانی که طراح افسانه ای کارل لاگرفلد به عنوان مدیر هنری خانه مد منصوب شد، لوگوی جدید فندی را با دو F طراحی کرد، یکی عمودی و دیگری وارونه. این دو F مخفف FUN FUR هستند و هدف آن نشان دادن استفاده از خز باکیفیت در این برند بوده است، اما شاید دلیل اصلی ماندگاری این لوگو حرف اول فندی باشد.
لوگوی برند هرمس با تم اسب سواری ارتباط عمیقی با شروع تولید زین و سایر محصولات مناسب برای اسب ها در سال 1837 دارد. از ابتدای قرن بیستم با کاهش حمل و نقل با اسب، هرمس تصمیم گرفت به لوگو خود مفهومی جدید اضافه کند: دنیای مجلل باشگاه های سوارکاری. در سال 1945، هرمس به طور رسمی نشان اسب و کالسکه را لوگو تجاری خود کرد.